יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, התראיין הבוקר (שלישי) במהדורת הבוקר "שמונה אפס אפס" עם יקי אדמקר וישראל כהן, והתייחס למשברים הפוליטיים שמסעירים את הקואליציה: חוק הגיוס והמאבק הבלתי מתפשר מול היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה.
בהתייחסות לסוגיית חוק הגיוס, ביקש ח"כ רוטמן להסיר את הלחץ מסיעתו והבהיר כי המפתח לא נמצא אצלם: "הציונות הדתית היא לא הבעיה של חוק הגיוס. אמור להיות לחוק הזה 68 תומכים, וסיעת הציונות הדתית היא לא האירוע. הסיעה תצביע כאיש אחד על החוק בתנאי שהוא לא יהיה ישראבלוף".
רוטמן הודה כי קיים אתגר הסברתי מורכב מול בסיס התמיכה הציבורי שלו: "יש חוסר אמון של חלקים בציבור בכך שאחרי חקיקת החוק, הציבור החרדי שלא לומד באמת יתגייס. אנחנו נקבל החלטה סיעתית בנושא, ואני מקווה שכל חברי הציונות הדתית יצביעו על פי החלטת הסיעה".
בסופו של דבר, הדגיש ח"כ רוטמן כי "אין ויכוח על הרצון לשמר את המחנה האמוני. סמוטריץ׳ אומר את המובן מאליו – שההסדר כולל את מי שבאמת יושב ולומד תורה. עמדתי האישית היא שגם חוק גיוס גרוע ולא מושלם עדיף בהרבה על פני המצב הנוכחי שבו אין חוק גיוס בכלל".
על התנהלותה של היועמ"שית, שלדברי רוטמן היא הגורם המרכזי שדוחף את המערכת הפוליטית לביצוע רפורמות מבניות במוסד הייעוץ המשפטי: "אני שולח זר פרחים ומכתב תודה בכל בוקר לגלי בהרב מיארה. היא הגורם המשכנע הכי גדול במדינה כיום שחייבים להעביר את החוק שלי לפיצול תפקיד היועמ"ש. היא מראה לכולם מה קורה כשכוח המשחית עולה לראש".
רוטמן הפנה קריאה ישירה לשותפים מהמפלגות החרדיות לנצל את המומנטום הנוכחי כדי לקדם את פיצול התפקיד: "מי שגרם למשבר הקואליציוני הגדול הזה זו היועמ"שית בעצמה. אני שומע קולות שהחרדים אכן יתמכו כעת בחוק פיצול תפקיד היועמ"ש, ואני לא מאמין שהציבור החרדי ונציגיו יחליטו פתאום לתת מתנה לגלי בהרב מיארה. הדבר הכי מפתיע יהיה אם הם יעניקו לה תעודת חסינות".
ח"כ שמחה רוטמן | צילום: חיים גולדברג/פלאש 90