יום שני

נשוב ונשדר במוצאי החג חג שמח
00:00
אברי באדי - every body מעוז עבדי
משודר עכשיו לשידור חי
20:00
חגיגות המימונה בקול ברמה רפי אוחנה מארח את ליאור אלמליח
22:00


האסון בדירת ‘עלי שיח’: שני נספים ושבעה פצועים בשריפה בהוסטל למתמודדי נפש

שני נספים ושבעה פצועים בשריפה בהוסטל למתמודדי נפש בדירת 'עלי שיח' בפסגת זאב בירושלים. ביממה האחרונה השניים הובאו למנוחות, חקירת נסיבות השריפה בעיצומה.

המהדורה המרכזית ז' ניסן התשפ"ד (15.4.2024)
53

האסון בירושלים: שני נספים וחמשה פצועים בשריפה בהוסטל למתמודדי נפש בדירת ‘עלי שיח’ בשכונת פסגת זאב בעיר. ביממה האחרונה השניים הובאו למנוחות, חקירת נסיבות השריפה בעיצומה. יעקב פריימן, דובר עמותת ‘עלי שיח’ שוחח על כך עם יעקב גרודקה במהדורה המרכזית ב’קול ברמה’.

מטעם כבאות והצלה לישראל נמסר: “בתחקיר בהשתתפות מפקד מחוז ירושלים, מפקדים בכירים במערך כבאות והצלה, ולוחמי אש ומפקדים מתחנת כיבוי האומה שפעלו בזירה עולה כי לוחמי האש הגיעו תוך זמן קצר לזירה, חתרו למגע תוך סיכון עצמי, פרצו את דלת הכניסה הנעולה וחילצו מתוך האש המפושטת 9 לכודים לטיפול רפואי, שניים מהם נספו תוך זמן קצר. עוד עולה בתחקיר כי מדובר בבית פרטי שהוסב להוסטל בו התגוררו חוסים, מבלי שהרשות לכבאות והצלה עודכנה בכך ומבלי שהותקנו במקום סידורי הגנה מאש כנדרש. הנציב, ציין לשבח את נחישותם של הלוחמים שחתרו למגע, פעלו במקצועיות ומנעו אסון כבד יותר”.

“הנציב מינה צוות ארצי בשיתוף ראש אגף הגנה מאש ומחלקת חקירות ארצית שילוו את החקירה ויבחנו בשיתוף רשויות מקומיות ומשרדי ממשלה מוסדות נוספים הפועלים הצורה דומה ואינם מדווחים לגורמי כבאות והצלה”.

מטעם הנהלת ‘עלי שיח’ נמסר: אנו עומדים לצד המשפחות האבלות ומשפחות הפצועים ומחבקים אותן בשעתן הקשה, ונעשה כל שביכולתנו כדי לתמוך בהן ולעמוד לצידם ככל שנדרש. בנוסף, אנו מלווים מקרוב את הדיירים הפצועים המאושפזים ודואגים לרווחתם”.

“הנהלת ‘עלי שיח’ משתפת פעולה באופן מלא עם רשויות החוק והחקירה, במטרה להבין את הנסיבות שהובילו לאסון. בתיאום עם הרשויות, נבצע בדיקות מקיפות בכל המסגרות שלנו, כדי להבטיח את ביטחונם ושלומם של כל הדיירים. בטיחות ורווחת הדיירים עומדות בראש סדר העדיפויות שלנו. משפחת ‘עלי שיח’ מביעה את תנחומיה הכנים למשפחות האבלות ומאחלת החלמה מהירה לפצועים”.

האזינו:

דירת 'עלי שיח' בפסגת זאב
53