יום שני

בנפש החיים הרב חיים הורביץ
00:00
חידודון - עמי מימון שידור חזור
02:00
הלילה החדש המוזיקה הכי טובה ברדיו
03:00
הלכה יומית הרב בנימין חותה
05:45
כולל בוקר רבנים
06:00
לצלילי הבוקר ניר קפטן
07:00
שמונה אפס אפס יקי אדמקר & ישראל כהן
08:00
השקפת חיים הרב חיים הורביץ
09:00
הקול טוב שיפי חריטן
10:00
למהדרין הרב שי עמאר
12:00
אחת בצהריים נתן משי & אבי גדלוביץ
13:00
חידודון עמי מימוון
משודר עכשיו לשידור חי
14:00
המבוקשים עמירם בן לולו
16:00
ישראל הצעיר ישראל כהן
17:00
המהדורה המרכזית יעקב גרודקה
19:00
אליבא דהילכתא הרב יעקב סיני
21:00
חנוך לנער אשר ברדה
22:00
לקראת חצות נועם זיגמן
23:00


בקודש פנימה: יהודה חזן, סיפורי השבוע במעונם של גדולי ישראל

כמידי שבוע בתכנית 'על הקצה' בהגשת יעקב גרודקה וישראל כהן, יהודה חזן, שליח קול ברמה לעולם התורה עם הפינה המרתקת 'בקודש פנימה' - סיפורי השבוע במעונם של גדולי ישראל | האזינו

על הקצה א' אייר התשפ"ד (9.5.2024)
62

כמידי שבוע בתכנית ‘על הקצה’ בהגשת יעקב גרודקה וישראל כהן, יהודה חזן, שליח קול ברמה לעולם התורה עם הפינה המרתקת ‘בקודש פנימה’ – סיפורי השבוע במעונם של גדולי ישראל.

והשבוע, ביקור שגריר ארצות הברית ג’ק לו במעונם של גדולי ישראל בבני ברק. בביקור אצל מרן ראש הישיבה הגרמ”ה הירש שוחח הרב עם השגריר באנגלית ואמר כי הוא מרגיש שהנשיא ביידן באמת מרגיש את הכאב של העם היהודי וחש שקרה לנו דבר רע מאד ויש לנו זכויות”.

השגריר אצל הרב הירש

נס רפואי: לאחר תקופה ארוכה בה חלה מרן ראש הישיבה הגאון רבי יהודה עדס ואף היה במצב קשה מאד. ב”ה מצבו של הרב השתפר והוא הגיע לשיחת פתיחת הזמן בהיכל ישיבתו קול יעקב שם התקבל בשירה והודאה להשם על הנס הגדול.

מרן הגר”י עדס

במעמד שנערך בעיר מודיעין עילית על ידי ארגון ממלכת בו עמלו בני התורה לכתוב חידושי תורה נשאו דברים גדולי ישראל ובראשם חברי מועצת חכמי התורה ר”י מאור התורה הגר”א סאלים ור”י פורת יוסף הגר”ש בצלאל והגר”ש זעפראני ועוד. הגר”ש בצלאל התייחס לניסי השם יתברך וחיזק את בני התורה ב ‘ויגבה ליבו בדרכי השם’ כאשר הם אלה שבתורתם מגינים על עם ישראל ויש להם אחריות גדולה.

הרב שמואל בצלאל

בדברים שנשא המקובל הגאון רבי יעקב עדס בעצרת במלאות י”א חודש להסתלקותו של הגאון רבי ישראל מלכה זצ”ל מרבני בת ים דיבר בחריפות על המצב במדינה. הרב אמר בעצרת: “מי היה גדול המחטיאים בן גוריון הוא חילן את המדינה כמה השם שלו בגמטרייא – שכז. מי היה ראש הרוצחים ברצח הזה עכשיו, סינוואר כמה השם שלו בגמטריא גם שכז. אותו מלאך שנכנס בבן גוריון להחטיא את עם ישראל הוא אותו מלאך שנכנס בסינוואר לשלוח מחבלים לבצע הרג”.

הרב יעקב עדס

מרן ראש הישיבה הגרמ”צ ברגמן במסע חיזוק והתעוררות בעיר ביתר עילית עם סיום ימי בין הזמנים ולקראת פתיחת זמן קיץ הבעל”ט. תוך דבריו זעק ראש הישיבה בכאב: “הקב”ה יצילנו, היום אנחנו נמצאים במצב של איזה
סכנת נפשות… היה ניסים גלויים שהגויים לא מבינים איך יכול להיות הניסים גלויים האלה. אבל מה התוצאה? ש”נהרוג” את בני הישיבות, נגד התורה. מה היה התוצאה מזה שהקב”ה הראה כזה נס גדול, שהגויים לא מבינים איך זה יכול להיות שכל כך הרבה פצצות מה שאיראן זרקה? נו אז מה היו יהודים צריכים לעשות? להילחם נגד?! לקחת בני ישיבה לצבא?! איך שהראש כל כך מהופך… אי אפשר להבין”.

מרן הגרמ”צ ברגמן במעמד | צילום: איציק ו

האזינו לפינה המרתקת:

62