שבת

ודיברדבם הרב אשר ברדה
18:00
השיעור השבועי מרן רה"י הרב מאזוז שליט"א
20:00
היכל התרבות עמירם בן לולו
21:00
בצליל ואומר רפי אוחנה
23:00


פורים בצל המלחמה: “היתכן שנתנהג כאילו כלום לא קרה?”

"כשהציבור הכללי רואה בני ישיבות מתגוללים שיכורים ברחובות - זו צרה גדולה": חבר מועצת חכמי התורה, הגאון הגדול רבי דוד יוסף במהדורה המרכזית | האזינו

המהדורה המרכזית ח' אדר ב' התשפ"ד (18.3.2024)
54

“כשכל יום אנחנו מתבשרים בשורות איוב על עוד הרוגים. המצב לגמרי לא פשוט”, כך קרא חבר מועצת חכמי התורה, הגאון הגדול רבי דוד יוסף ליעקב גרודקה במהדורה המרכזית ב”קול ברמה”: “כשהציבור הכללי רואה בני ישיבות מתגוללים שיכורים ברחובות – זו צרה גדולה, ובפרט השנה. היתכן שנתנהג כאילו כלום לא קרה?!. כל אחד צריך לקיים את מצוות הפורים, אבל שיקיים אותה בבית, בלי חילול השם”.

חבר המועצת פנה בשידור בקריאה לראשי הישיבות״: “כדאי שבחורי הישיבות ישארו בפורים בישיבה, למנוע חילול השם. במלחמת יום הכיפורים הרב שך אסר על הבחורים לצאת מהישיבה מתחילת המלחמה ועד סופה. היתה סוכה קטנה והיינו אוכלים במשמרות”.

לדברי הגאון הגדול רבי דוד יוסף: “הציבור הכללי לא תמיד מסוגל להבין את ערך לימוד התורה. אנחנו מבינים שהתורה שומרת ומגנה, אבל הדרך שלנו להסביר זאת – היא בדוגמאות מהמקורות, למשל, בזמן חזקיהו ישבו ולמדו תורה והשם עשה לנו ניסים. וככל שאנחנו שומרים מצוות ומגדילים תורה – זה מגדיל את הסיכוי להצליח ולנצח”.

האזינו:

54