שבת

ודיברדבם הרב אשר ברדה
18:00
השיעור השבועי מרן רה"י הרב מאזוז שליט"א
20:00
היכל התרבות עמירם בן לולו
21:00
בצליל ואומר רפי אוחנה
23:00


“טורקיה ואיראן יוצאים מכליהם – סימן שזה הסכם טוב”

שר המודיעין אלי כהן בראיון מתייחס לחתימת הסכמי השלום: "יום הסיטורי" • סיפוח: "לא ויתרנו על הסיפוח, נעשה את זה מאוחר יותר" • קיצור ימי הבידוד: "אוביל מהלך לקצר את תקופת הבידוד לעשרה ימים"

אחת בצהריים כ"ז אלול התש"פ (16.9.2020)
24

ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם בבית הלבן על הסכמים עם איחוד האמירויות ועם בחריין. טראמפ: “משנים את מהלך ההיסטוריה. לפחות 6-5 מדינות יצטרפו”. שר החוץ של איחוד האמירויות: “תודה על עצירת הסיפוח”

שר המודיעין אלי כהן (הליכוד) ב’אחת בצהרים’: “כו’ באלול יהיה יום הסטורי למדינת ישראל ולמזרח התיכון. כשאנחנו רואים את טורקיה ואיראן יוצאים מכליהם זה סימן שזה הסכם טוב, טראמפ הוא זה שנתן הצהרה על זכותנו לסיפוח ואי אפשר לחזור אחורה. לא ויתרנו על הסיפוח, נעשה את זה מאוחר יותר”

ההשלכות הכלכליות להסכמי השלום שנחתמו: “הסחר בין ישראל לאמירויות יעבור בשנים הקרובות את החמישה מליארד דולר. שלש מדינות נוספות במפרץ רלוונטיות להסכם ועוד מדינות בצפון אפריקה יבואו בעקבותיהן. החשיבות היא חזית מול איראן, פתיחת השמים ושיתוף פעולה כלכלי”

המאבק בקורונה וההחלטה על הסגר: “שיעור התמותה בישראל מהנמוכים בעולם והפגיעה הכלכלית היא כמחצית מהפגיעה באירופה, לצד הסגר צריך לדאוג שהעסקים יקבלו תמיכה כמה שיותר מהר”

איכוני השב”כ לנצרכי בידוד:“נמשיך להשתמש בכלי של השב”כ עד למיגור המגפה, אני אוביל מהלך לקצר את תקופת הבידוד לעשרה ימים, ברגע שהיקפי הבדיקות יגיעו להיקף הרצוי”.

השר אלי כהן (צילום: פלאש 90)
פוליטי מדיני קורונה
24