שבת

ודיברדבם הרב אשר ברדה
20:00
השיעור השבועי מרן רה"י הרב מאזוז שליט"א
21:30
מהשידוך לחופה הרב יוסף מלכה
22:30


הנואם | מתמודדי התוכנית בראיון רגע לפני הצילומים • חלק 2

רגע לפני צילומי התוכנית 'הנואם', לקחנו את ממתמודדי התוכנית לראיון קצר מאחורי הקלעים על שאלות שלא ישאלו אותם בצילומים עצמם • והפעם: הרב משה קובץ והרב יחזקאל עוזר

הנואם כ"ט טבת התשפ"ג (22.1.2023)
70

רגע לפני שיתייצבו אל מול המצלמות ויתמודדו על כישורי הנאום שלהם, לקחנו את מתמודדי התוכנית הנואם לכמה שאלות במיוחד עבורכם גולשי אתר קול ברמה.

בזמן שהם שחבריהם מתאמנים על הנאום אותו יגישו מול שופטי התוכנית ומול עשרות אלפי צופים ומאזינים, קיימנו איתם שיחת מטבחון קצרה בה הם ענו תשובות שהצליחו להפתיע גם אותנו והפעם שני מרואיינים. הרב משה קובץ מרכסים, בן 30 נשוי ואב לשלושה. הרב משה קובץ מוסר שיעורים ומרצה במגוון תחומים.

לצדו בראיון זה, הרב יחזקאל עוזר מביתר עילית, בן 32, נשוי ואב לחמישה. הרב יחזקאל עוזר הוא ראש כולל ועומד בראש קהילת יביע אומר בביתר עלית, מרצה ומוסר שיעורים בין השאר בבית הכנסת מוסאיוף בירושלים.

מתי החלטתם להגיע ולהציג את כישוריכם בתוכנית הנואם?

הרב קובץ: אני מוסר שיעורים בשעות הערב בשני מקומות במהלך השבוע, והשתתפתי בקורס של ערכים לפני שנה בערך. התקשרו אליי ועניינו אותי בתכנית וחשבתי שזה יכול להיות מקפצה להגיע לאיזה שהוא מקום שאתה מעוניין אולי להתעסק בו ואם יש מישהו שמוכן להכשיר אותך ולתת לך כלים לזה אז אדרבה והנה הגעתי.

הרב עוזר: יצא לי לנסוע ברכב, אני נוסע הרבה ברכבים ושמעתי את הפרסומת לתכנית ואמרתי למה לא, זו יכולה להיות הזדמנות וחוויה.

איזה תגובות אתם מקבלים מאז שידור התוכנית הקודמת?

הרב עוזר: הציבור מאוד מעורב בתכנית וחי אותה. ‘למה הרבנים אמרו לך ככה? זה לא נכון…’ ממש חיים את זה, לוקחים את כל מה שהרבנים אומרים באופן אישי… מתקשרים אליי, ‘תשמע שמענו אותך, ואיזה יופי’ לאנשים יש מעורבות רגשית בתכנית.

הרב קובץ: מאוד מעניינות. אני גר היום בצפון אבל ההורים שלי מירושלים. אנחנו מקבלים תגובות משכנים, שכנות, הרבה בחורים שאני מכיר מכל מני סיטואציות בחיים… ‘וואו זה מעניין’, ‘יפה! תתקדם’, ‘אני צופה בך, יש זמנים לניקוד?’. המון המון תגובות מהסוג הזה.

מה אתם חושבים שמייחד כל אחד ואחד מכם משאר המתמודדים?

הרב עוזר: לא יודע אם מייחד אותי מיתר המתמודדים, אבל המוטו שלי זה ללכת עם האמת שלי. זאת אומרת אני תמיד אומר לאשתי ההצלחה היא לא על חשבון האמת. אם רוצים לשמוע ממני דברים מסוימים או תוכן מסוים ואני לא מאמין בתוכן הזה אני לא אגיד אותו. גם אם זה יוסיף לי נקודות בדעת הקהל או במקומות אחרים…אני הולך עם האמת שלי. אם תבוא הצלחה, תבוא אם לא תבוא זה בסדר.

לסיום, במשפט אחד, מה הופך נואם לנואם טוב?

הרב קובץ: לקחת את ההערות שנותנים לך ולדעת שזה בא ממקום שרוצה למקצע אותך ולא ממקום שרוצה להקטין אותך.

הרב עוזר: בראש ובאשונה סייעתה דשמיא. ברמה הפרקטית הדבר הכי חשוב זה לאהוב את הקהל, להרגיש אמפתיה לקהל להרגיש אותו, לחוש אותו. לדעת מה הוא רוצה לשמוע ממך עכשיו, שהקהל ירגיש אותך גם כן, שיהיה עצוב אתך ביחד, שישמח איך ביחד שכשאתה עצוב הוא יתעצב אתך כשאתה שמח הוא ישמח אתך כשאתה צוחק הוא יצחק אתך. זה הדבר הכי חשוב

 

חרדים
70