יום שישי

לילה מנצח יואלי דיקמן
00:00
חידודון - עמי מימון שידור חזור
02:00
הלילה החדש המוזיקה הכי טובה ברדיו
03:00
הלכה יומית הרב בנימין חותה
05:45
כולל בוקר רבנים
06:00
להתענג בתענוגים אשר ברדה
07:00
אשת חיל ניר & אורטל קפטן
08:00
אוצר לשבת הרב אבישי טהרני
10:00
מסיני בא הרב יעקב סיני
11:00
הליכות עולם הרב אהרן בוטבול
12:00
שולחן השבת רונן בוסתן
14:00
אזמר בשבחין משה חבושה
16:00
שבת שלום לכל בית ישראל
17:00
לכבוד שבת קודש מונה רוזנבלום
17:00


הרה״ר הגר״ד לאו: “אני רואה את ההסתה – לא חלמנו שנגיע למצב הזה”

הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו ב׳חדש על הבוקר' עם נועם זיגמן על החשש מפני איסור ברית מילה בבלגיה, נגיף קורונה, ההסתה נגד הציבור החרדי. האזינו.

חדש על הבוקר ל' שבט התש"פ (25.2.2020)
0

בלשכת הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו התקיימה אתמול (שני) ישיבה מיוחדת, עם חבר הפרלמנט הבלגי מיכאל פרייליך שביקש לקיים את הדיון – בניסיון למצוא פיתרון להגבלת ברית המילה בבלגיה.
הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו ב׳חדש על הבוקר’ עם נועם זיגמן: “הם לא נותנים לחיות וגם לא נותנים להסתלק מהעולם כשכבר שנים אין קבורה יהודית באנטוורפן וקוברים את היהודים בהולנד. שחיטה נאסרה ועכשיו גם ברית מילה הם חוששים מהקולות שמתחילים להישמע נגד קיום המצוה. ניסינו לחשוב ביחד כדי למצוא פיתרון”.
על נגיף ‘קורונה’ והחיוב ההלכתי להישמע להוראות משרד הבריאות.
“יש בהלכה משמעות של ״אדם המזיק״, כאשר משרד הבריאות קובע בידוד – גם אדם שרגיל להתפלל במנין או ללכת לשיעור, חייב להישמע בצורה מדויקת להוראות הרופאים”.
על ההסתה בין הציבורים בתקופת הבחירות.
“אני רואה את ההסתה ומאד כואבת לי ההתנהלות הזאת. לא חשבנו ולא חלמנו שנגיע למצב הזה. אנחנו אומרים ״שנראה מעלת חברינו ולא חסרונם״, ופה אנשים ממציאים חסרונות, זה חמור ואנחנו לא יכולים להשלים עם המצב הזה. כואב לי הלב על הריחוק כלפי ציבור שומרי תורה ומצוות, ועוד המציאו מושג חדש שנקרא ״הדתה״ אם כבר יש להיפך לצערי. ברגע שנצליח להגיע אל כלל הציבור בצורה נכונה הם יבינו שהדמות מהקריקטורה היא לא מה שהם חשבו”.

הרה"ר הגאון הרב דוד לאו (צילום: דוד כהן פלאש 90|)
בארץ בעולם חרדים
0