יום שישי

לילה מנצח יואלי דיקמן
00:00
חידודון - עמי מימון שידור חזור
02:00
הלילה החדש המוזיקה הכי טובה ברדיו
03:00
הלכה יומית הרב בנימין חותה
05:45
כולל בוקר רבנים
06:00
להתענג בתענוגים אשר ברדה
07:00
אשת חיל ניר & אורטל קפטן
08:00
יביע אומר הרב יגאל כהן
משודר עכשיו לשידור חי
10:00
מסיני בא הרב יעקב סיני
11:00
הליכות עולם הרב אהרן בוטבול
12:00
שולחן השבת רונן בוסתן
14:00
אזמר בשבחין משה חבושה
15:00
לכבוד שבת קודש מונה רוזנבלום
16:00
שבת שלום לכל בית ישראל
17:00


לראשונה בישראל: כנס עם אוויר נקי מווירוסים וחיידקים

טכנולוגיית טיהור האוויר של תדיראן הוטמעה לראשונה בכנס רב משתתפים וזאת כחלק מהחזרה לשגרת החיים של לפני מגפת הקורונה • המזגן העניק אוויר נקי מחיידקים

ט"ו אייר התשפ"ב (16.5.2022)
2

כחלק מהחזרה לשגרת החיים של לפני מגפת הקורונה, ואיתה החזרה לאירועים רבי משתתפים, התקיים השבוע אירוע ראשון מסוגו בישראל – כנס שהעניק למשתתפים בו אוויר נקי מחיידקים ומווירוסים הודות למערכת טיהור האוויר של תדיראן, TADIRAN AIROW, המתווספת למזגן.

הכנס, WorkTech, שהתקיים בי’ באייר הכיל מאות משתתפים, אמנם חובת עטיית המסכות בחללים סגורים בוטלה לאחרונה, אך השנתיים האחרונות גרמו לרבים לסגל הרגלי היגיינה שחשוב להמשיך לאמץ גם כשהמגפה כבר אינה בשיאה.

הטכנולוגיה הייחודית של תדיראן גורמת להפחתה של עד 99.99% בריכוז ווירוסים וחיידקים באוויר. במסגרת מחקר שנערך במעבדת Innovative Bioanalysis שבקליפורניה נרשמה הפחתה של 99.86% בריכוז וירוסים באוויר לאחר 60 דקות ולאחר 90 דקות נרשמה הפחתה כמעט מושלמת – 99.99%.

מהניסויים שערכה תדיראן נמצא כי התוצאות מעידות על היכולת של הטכנולוגיה להוות אמצעי יעיל בשמירה על איכות האוויר ובהפחתת שיעור החיידקים והווירוסים, לרבות קורונה, בחללים סגורים ובכך לסייע בהפחתת שיעור ההדבקה. יעילות הטכנולוגיה כנגד וירוס הקורונה באוויר נבדקה בניסוי בנפח של 1 מ”ק, המהווה סימולציה מעבדתית מבוקרת לתרחיש וליעילות בחללים גדולים יותר.

ההתקן TADIRAN AIROW ניתן להתקנה בקלות במערכות מיזוג אוויר מרכזיות ומיני-מרכזיות, ומטרתו לטהר את האוויר ממזהמים ביולוגיים כולל וירוסים, חיידקים ועובשים הסמויים מן העין, שיש להם יכולת חדירה לגוף דרך מערכת הנשימה. כך, תורם ההתקן לשמירה על בריאות השוהים בכל חלל סגור – בית, משרד או אירועים חברתיים.

הטכנולוגיה פועלת לפי התקינה הבינלאומית, רשומה כפטנט בישראל ובמדינות נוספות כולל ארה”ב, יפן, סין וחלק ממדינות אירופה.
משה ממרוד, מנכ”ל תדיראן ובעל השליטה בחברה: “עם החזרה לשגרת חיים רגילה לצד הורדת המסכות במרחב הציבורי, קיימת חשיבות רבה לאוויר שאנו נושמים בחלל סגור בו נמצאים יחד אנשים רבים. הטכנולוגיה החדשנית של תדיראן מהווה סטנדרט חדש שעלינו לדרוש למען בריאותנו ובמיוחד כשמדובר במקום בו מתרכזים מספר רב של אנשים. טכנולוגיית TADIRAN AIROW הינה אמצעי חשוב ויעיל בשמירה על איכות האוויר והפחתת שיעור החיידקים והווירוסים, לרבות קורונה, בחללים סגורים באמצעות הטמעתה במערכת מיזוג האוויר, בקלות ובפשטות”.

2