יום רביעי

הלילה הזה אבי בן ישראל
00:00
חידודון - עמי מימון שידור חזור
02:00
הלילה החדש המוזיקה הכי טובה ברדיו
03:00
הלכה יומית הרב בנימין חותה
05:45
כולל בוקר רבנים
06:00
פליילסט מוזיקה לחג מבית קול ברמה
07:00
שיחת חג הרב פנחס רז
08:00
הקפטנים ניר & עידו קפטן
09:00
הלוליה מעוז עבדי & שמעון פרץ
11:00
והגדת לבנך הרב אשר ברדה
13:00
חידודון עמי מימוון
משודר עכשיו לשידור חי
14:00
המבוקשים עמירם בן לולו
16:00
ישראל הצעיר ישראל כהן
17:00
הקבלת פני רבו רבה של ירושלים הראשל"צ הרב עמאר
19:00
שיחת חג הרב בניהו אבא שאול
20:00
והצלתי משה ארלנגר
21:00
תוכנית חג מיוחדת הרב חיים הורביץ
22:00


לקראת שמחת בית השואבה לנשים – הרבנית חדוה לוי בראיון חג

לקראת שמחת בית השואבה לנשים ביום הילולת רבי נחמן בשיתוף קול ברמה, הרבנית והאומנית חדוה לוי בראיון חג מיוחד חושפת את הסודות הגדולים מאחורי הערב • אסור לפספס

י"ג תשרי התשפ"ב (19.9.2021)
69

היא רצה מבמה לבמה בכל יום לאורך היום על מנת לחזק את בנות ישראל. היא מגישה בקול ברמה את אחת מתוכניות הנשים הפופולריות לנשים, אבל יש ערב אחד שהוא השיא: שמחת בית השואבה לנשים.

בין שיחת חיזוק, בין ההכנות לחג ובין טיפול שיניים לבנה, התיישבה הרבנית לשיחה מיוחדת לקראת ערב הנשים הגדול ביותר שיודע המגזר החרדי.

“בתוך הקורונה מגיע לנו לשמוח בהילולת רבי נחמן מברסלב וזה זמן גדול ומשפיע”, היא אומרת בפתח השיחה בהתייחסות לשמחת בית השואבה הגדולה בניצוחה ובשיתוף רדיו ‘קול ברמה’.

נשים רבות משתפות אותנו ואומרות כי הערב הפך למסורת. שאלנו את הרבנית מה נחשב מסורת?

“אני עורכת את הערב הזה כבר כ-8 שנים. הראשונות היו ברידינג 3 בת”א כאשר כל הקהל היו יוצאות לים עם תופים ושופרות לאמירת שירת הים והרעיון מאחורי זה שזה יום האושפיזין של משה רבנו שהוא מידת הנצח ורבי נחמן מדבר על התורה של ‘ניצחתי ואנצח’ – ועל כל רבי נחמן מלמד כי יש צורך לנצח בכל יום את העצבות ומשה רבנו אמר שירת הים. הכל מתחבר. אבל ב”ה הערב הזה גדל וגדל והיינו צריכות מקום שיכיל את מאות הנשים ועברנו למקום נוסף בבת ים וגם שם הלך וגדל ב”ה”, משתפת הרבנית על תחילת הדרך.

מבירור שערכנו, מתברר כי כיום יש קרוב ל-1000 נשים המשתתפות באירוע הענקי. האירוע הינו הילולת ענק, שכן הוא נערך ביום פטירתו של רבי נחמן מברסלב.

לא תמיד היה קל. בשנה שעברה, נגיף הקורונה איים על הערב הקדוש, אך גם לכך נמצא פתרון: “שידרנו מאולפני קול ברמה את ההילולה. לא ויתרנו והערב הפך למעצים במיוחד למרות המגבלות.”

כמה הערב עוצמתי? זה מה שמספרת לנו הרבנית: “לאורך השנים נשים רבות מספרות כי הן מושכות את השמחה מאותו הערב ומקבלות כוחות לכל השנה כולה”.

משתתפות האירוע מספרות כי “הערב מחבר בין רוח לגוף ובין ארץ לשמיים כל מי שרוצה לחוות שמחה אמיתית ולגלות כמה עוצמות של שמחה יש בה ואיזו רקדנית ענקית היא תוך רוחניות, זה המקום בדיוק בשבילה”

טעות יהיה לחשוב כי מדובר סתם בערב נשים. מעבר לעובדה כי באותו הערב יהיו מופעי אומנות משמחים, מקפיצים ומרקידים, הרבנית חדוה לוי משתפת אותנו בנסים שקורים לאחר אותם ערב החיזוק המסורתי: “ושאבתם מים בששון ממעייני הישועה. נשים סיפרו על ישועות ממש!”, מתרגשת הרבנית.

אנחנו שואלים בזהירות איך יכול להיות להיות ישועות מכזה ערב ועל כך עונה הרבנית: “הבעל שם טוב הקדוש אומר כי העצבות נועלות שערי שמים ואילו התפילה פותחת שערים נעולים. בשמחה יש כוח לשבור את כל החומות וכנראה שהשמחה הזו פורצת איזשהו ערוץ שהיה נעול וזה ההסבר”. כמה פשוט ונכון.

אנחנו מבקשים לדעת באופן ספציפי על נסים שקרו בעקבות הערב הזה ולרבנית יש מה לספר ובשפע רב: “נשים שלא היו להן ילדים נפקדו, נשים שחיכו להתחתן מעל גיל הארבעים כבר באותה שנה. אנחנו עושות הפרשת חלה ושירת הים שהקדוש ברוך הוא יפתח את הים לכולן. אם זה בזיווגים ואם זה ברפואה ובכל עניין וכל זאת כאמור ביום ההילולה של רבי נחמן שהוא בעצמו פותח שערי שמים שהרי צדיק גוזר והקדוש ברוך הוא מקיים ונשאג כולן שאין שום ייאוש בעולם כלל”, מסיימת הרבנית.

לסיום לא יכולנו שלא לבדוק מה קורה במוקדי רכישת הכרטיסים, שם נאמר לנו כי הכרטיסים נחטפים. אל תפספסי

 

 

חרדים
69