יום חמישי

סגולת אמת הרב חיים פוקס
00:00
חידודון - עמי מימון שידור חזור
02:00
הלילה החדש המוזיקה הכי טובה ברדיו
03:00
הלכה יומית הרב בנימין חותה
05:45
כולל בוקר רבנים
06:00
לצלילי הבוקר ניר קפטן
07:00
שמונה אפס אפס יקי אדמקר & ישראל כהן
08:00
לחיים לחיים הרב חיים הורביץ
09:00
בואי בשלום שיפי חריטן & טל סבג
10:00
אמאל'ה מיכל לויטין
11:00
רגעים של אושר הרבנית חדווה לוי
12:00
אחת בצהריים נתן משי & אבי גדלוביץ
13:00
חידודון עמי מימוון
14:00
בצליל ואומר רפי אוחנה
16:00
מגיד דבריו ליעקב הרב עדס
17:00
שיר ידידות משה לוק
18:00
מהדורת סוף השבוע יעקב גרודקה
19:00
על הקצה יעקב גרודקה & ישראל כהן
20:00
דרך השם הרב שלמה משה עמר
21:00
מבט לשבת הרב בנימין חותה
משודר עכשיו לשידור חי
22:00


כשהתינוק בידיה היא הבינה שאין להם לאן לחזור

משפחה בת 16 נפשות נאלצה לנטוש את ביתה הבוער יממה לפני הברית של הילד ה-14 • השמחה היתה כפולה, על נס ההצלה ועל שמחת הברית, אבל אחרי שהסעודה הסתיימה הבינה היולדת הטרייה, שאין לה לאן לחזור • אנשים טובים באו לעזרתם, אבל זה רחוק מלהספיק כדי לאפשר להם לשקם את חייהם

י"א תמוז התשפ"ב (10.7.2022)
73

דרמה אדירה התחוללה בימים האחרונים ברחוב נחום בבני ברק, ורק בגלל שהיא אירעה לפנות בוקר, איש כמעט לא שמע עליה.

דירה בה מתגוררת משפחה בת 16 נפשות, החלה לעלות בלהבות, וחלק מבני המשפחה נלכדו בחדרים הפנימיים, כשאין להם שום אפשרות להיחלץ מהמקום.

השכנים המבוהלים מיהרו להזעיק את כוחות הכיבוי שאכן מיהרו להגיע ופתחו באופן מיידי במבצע מורכב ומוצלח של הצלת חיים. מנופי גבהים נפרסו, החלונות של בית המשפחה נפרצו במהירות, והילדים חולצו בזה אחר זה, כשהם סובלים משאיפת עשן, ומוגדרים כנפגעים במצב קל.

בתוך זמן קצר כבר הועברו כל בני המשפחה באמבולנסים, לבית החולים מעיני הישועה השוכן בקרבת מקום.

בזמן שהאבא ו-12 מהילדים חולצו, אחד מהם מלכתחילה לא ישן בבית, והאמא עם הילד ה-14 נמו את שנתם בשלווה, ולא ידעו על הדרמה הגדולה. היה זה תינוק רך בן שבעה ימים בלבד, יממה לפני כניסתו בבריתו של אברהם אבינו עליו השלום.

בחסדי שמים, הפגיעה בשאר בני המשפחה היתה קלה כל כך, עד שלמחרת היום, השתתפו כל בני המשפחה ברוכת הילדים בשמחת הברית, לאחר שכבר השתחררו מבית החולים עד האחרון שבהם, ושמחו כאיש אחד בלב אחד בנס ההצלה ובשמחה של מצווה עם היכנס אחיהם בברית קודש.
כשהסתיימה סעודת המצוה, עזבה המשפחה את האולם הקטן בו נערכה השמחה, ו… לא היה לה לאן לחזור.

היולדת הטרייה עמדה כבחיקה תינוק זעיר וישנוני, ודמעות של כאב על לחיה, כשהיא יודעת שלתינוק הקטן הזה כבר יש שם, אבל אין לו בית לחזור אליו.

עזרו ליולדת ללא בית>>> אנשים טובים, בני משפחה וחברים התגייסו לעזור ולמצוא פתרונות חליפיים. בתחילה התפזרה המשפחה בין בתי חברים ומכרים, בהמשך נמצא פתרון כלשהו, אבל המשפחה נותרה חסרת כל.
הרהיטים, הבגדים, בגדי החג והשבת, בגדי הקיץ והחורף, בגדי הבנים והבנות, ה’ירושות’ מהאחים הגדולים שאמורות לשמש את האחים הקטנים יותר בעתיד הקרוב והרחוק, אלבומי התמונות, השמיכות, הכריות, הוילונות… אפילו כלי הפסח וארגז התחפושות של פורים…

ה-כ-ל נשרף או ניזוק באופן קשה מאוד בגלל השריפה או בגלל מאמצי הכיבוי שכללו הזרמת כמויות עצומות של מים אל תוך חלל הדירה כולו.

בינתיים הם חיים מתרומות קטנות של אנשים טובים, עזרה קטנה פה ועוד עזרה שם, שכנה טובה ששולחת ארוחת צהרים ושכנה אחרת שבדיוק הקטן שלה נהיה בר מצווה ובגדי הילדות שלו יכולים אולי להתאים לילד שנמצא גם הוא פחות או יותר באותה שכבת גיל.

לנוכח המצב החמור, פנו רבני השכונה בקשה להקים קרן של עזרה למען המשפחה שנותרה בעירום ובחוסר כל. עכשיו זה הזמן שלנו להפגין ערבות הדדית, לתת ביטוי לרגש האחווה והאחדות הקיים בין יהודים, ולהרים תרומה מנדבת הלב היהודי שלנו, למען אחים שנמצאים בצרה.

עזרו למשפחה שנותרה ללא קורת גג>>>

בארץ
73