שבת

ודיברדבם הרב אשר ברדה
18:00
השיעור השבועי מרן רה"י הרב מאזוז שליט"א
20:00
היכל התרבות עמירם בן לולו
21:00
בצליל ואומר רפי אוחנה
23:00


האזינו: האם סמוטריץ’ מאשים את בנט במותו של החייל הי”ד?

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', למשה גלסנר במהדורה המרכזית: "אחרי הנפילה של בראל הי"ד, אנחנו חייבים להבין שצריך לשנות את הוראות הפתיחה באש" • וגם: הפריימריז בתוך הציונות הדתית • האזינו

המהדורה המרכזית כ"ב אלול התשפ"א (30.8.2021)
41

יו”ר הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, למשה גלסנר במהדורה המרכזית: “אחרי הנפילה של בראל הי”ד, אנחנו חייבים להבין שצריך לשנות את הוראות הפתיחה באש. העובדה שהחיילים שלנו נמצאים כמו ברווזים במטווח חייבת להשתנות”.

בהמשך התייחס סמוטריץ’  למדיניות הממשלה ואמר כי “הממשלה החליטה להכיל את הטרור מרצועת עזה, כי הם רוצים שקט תעשייתי מול חברי הקואליציה מרע”מ תנועת האחות של ארגון חמאס. חיזבאללה ואיראן רואים שאין תגובה מצד מדינת ישראל לאירועי טרור וזה מסכן את כולנו”.

באשר למצב המדיני המשתנה אמר יו”ר הציונות הדתית כי החמאס פחות מסוכן מהראשות הפלסטינית: “מבחינה מסויימת הרשות הפלסטינית מסוכנת לישראל יותר מאשר חמאס. הרשות הפלסטינית היא איום אסטרטגי. מנגד, חמאס זה איום טקטי שאפשר לנהל אותו”.

סמוטריץ’ על הפגישה בבית הלבן: “ביידן מאוד חושש מחזרה של הימין בישראל לשלטון, לכן היה לו אינטרס לייצר פגישה טובה עם נפתלי בנט. אחרי כל השקרים של יו”ר ימינה, התמונה שלו עם התפילין לא ריגשה אותי”.

באשר לבחירות מקדימות בתוך הציונות הדתית אמר יו”ר המפלגה אמירה מפתיעה לפיה:”אנחנו מאוד נשמח שח”כ עמיחי שיקלי, יצטרף למפלגה שלנו. הוא הוכיח עמוד שדרה איתן, יש לו מטען אמוני חזק”.

פוליטי מדיני
41