יום שלישי

פסח כשר ושמח נשוב ונשדר מיד בצאת החג
00:00
ודיברדבם אשר ברדה
20:00
אנדולוסית לחג רפי אוחנה
משודר עכשיו לשידור חי
22:00


חה”כ שקד: “אם הציבור יהיה ממושמע, נוכל להתגבר על המגיפה הזאת במהירות”

ח"כ איילת שקד, שרת המשפטים לשעבר בראיון לדוד חכם ב'חכם בחמישי', על טיפול המדינה במגיפת 'קורונה', איכון טלפונים סלולרי, השבתת הכנסת, ועוד. האזינו

חכם בחמישי כ"ג אדר התש"פ (19.3.2020)
13

ח”כ איילת שקד, שרת המשפטים לשעבר בראיון לדוד חכם ב’חכם בחמישי’, על טיפול המדינה במגיפת ‘קורונה’, איכון טלפונים סלולרי, השבתת הכנסת, החלטת שר המשפטים על סגירת בתי המשפט והפרסום על כך שכחול לבן תקבל במסגרת ממשלת אחדות את תיק הביטחון.
הטיפול של המדינה ב’קורונה’
“הטיפול של המדינה הוא טוב. המדינה הגיבה לעניין מוקדם. אבל צריך להגדיל משמעותית את מספר הבדיקות. אם הציבור יהיה ממושמע, נוכל להתגבר על המגיפה הזאת במהירות. צריך להקפיד על בידוד של האוכלוסיה המבוגרת. הנכדים לא יבקרו את הסבא והסבתא זה מאוד חשוב וזה נוגד את הטבע שלנו אבל אין ברירה”.

השבתת הכנסת.
“יש מחלוקת בין הליכוד לכחול לבן בעניין הועדה המסדרת. אבל עד יום שני זה יפתר. אין סיבה שהכנסת לא תעבוד כרגיל. לכחול לבן יש תוכניות פרלמנטריות אחרות כמו להדיח את יו”ר הכנסת ולהגיש חוק למנוע מראש הממשלה לכהן, ואנחנו נעשה הכל כדי למנוע את זה”.

ההחלטה לאשר איכון סלולרי לאיתור מבודדים.
“זאת החלטה שמצד אחד מאוד קיצונית שפוגעת בפרטיות ומצד שני היא מאוד חיונית. הצעד הזה למרות שהוא פוגע מאוד הוא יכול להציל חיי אדם ולהחזיר את המשק לתפקוד יותר מהר. אף פעם מדינת ישראל לא אישרה דבר כזה. זאת פעם ראשונה אבל צריך להבין שאנחנו בסטואציה קיצונית. זה צעד קשה אבל הכחרי וצריך שיהיה פיקוח אדוק של הכנסת על השב”כ ומשרד הבריאות”.

הודעת שר המשפטים באישון לילה על סגירת בתי המשפט.
“זה נעשה מתוך שיקולים מקצועיים. הם לא נסגרו הם רק צמצמו את הפעילות שלהם. את הדיון במשפט נתניהו דחו השופטים ואל אף אחד אחר. אני לא יודעת מה היו השיקולים לפרסם את זה באישון לילה”.

ממשלת אחדות ותיק הביטחון בידי כחול לבן.
“אני מאוד מקוה שנתניהו לאי יסכים לדבר כזה. זאת ממשלה שתהיה למעשה ממשלת שמאל אם כל התיקים המשמעותיים יהיו בידי כחול לבן – אין בזה שום טעם. ממשלת אחדות צריכה להיות בחלוקה שווה ולא את כל התיקים לאנשי השמאל”.

איילת שקד (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
פוליטי מדיני קורונה
13