יום חמישי

סגולת אמת הרב חיים פוקס
משודר עכשיו לשידור חי
00:00
חידודון - עמי מימון שידור חזור
02:00
הלילה החדש המוזיקה הכי טובה ברדיו
03:00
הלכה יומית הרב בנימין חותה
05:45
כולל בוקר רבנים
06:00
לצלילי הבוקר ניר קפטן
07:00
שמונה אפס אפס יקי אדמקר & ישראל כהן
08:00
לחיים לחיים הרב חיים הורביץ
09:00
בואי בשלום שיפי חריטן & טל סבג
10:00
אמאל'ה מיכל לויטין
11:00
רגעים של אושר הרבנית חדווה לוי
12:00
אחת בצהריים נתן משי & אבי גדלוביץ
13:00
חידודון עמי מימוון
14:00
בצליל ואומר רפי אוחנה
16:00
מגיד דבריו ליעקב הרב עדס
17:00
שיר ידידות משה לוק
18:00
מהדורת סוף השבוע יעקב גרודקה
19:00
על הקצה יעקב גרודקה & ישראל כהן
20:00
דרך השם הרב שלמה משה עמר
21:00
מבט לשבת הרב בנימין חותה
22:00


‘שיבא’ עם הפנים לציבור שומרי התורה והמצוות

בית החולים לילדים במרכז הרפואי שיבא עם הפנים לציבור שומרי התורה והמצוות: ביצע התאמה והנגשה הלכתית לטובת המאושפזים ומלוויהם

תוכניות חד פעמיות ט"ו טבת התש"פ (12.1.2020)
1

בחודשים האחרונים, בוצע במרכז הרפואי שיבא בתל השומר מהלך נרחב להתאמת בית החולים לילדים עבור האוכלוסייה שומרת התורה והמצוות. זאת מתוך רצון להעניק נוחות והתאמה גם לצרכים הספציפיים של המאושפזים החרדיים ובני משפחותיהם. במסגרת המהלך ניתן מענה לנקודות חשובות כמו שבת כהלכתה, מזון למהדרין מקייטרינג בכשרות בד”צ העדה החרדית, פתרונות הלכתיים לסוגיות טכניות ולוגיסטיות, הנגשת מענה רבני לשאלות הלכתיות ועוד.

מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ’ יצחק קרייס, מוביל בשנים האחרונות מהלכים של התאמת המרכז הרפואי שיבא למגוון האוכלוסיות ובכללן הציבור החרדי, זאת מתוך תפיסה הרואה חשיבות בהנגשת השירות הרפואי המוביל בישראל לכל הזקוק לו, באופן המותאם לאורח חייו.      “אנו בשיבא, רואים חשיבות גבוהה בהנגשת השירותים שלנו למגוון האוכלוסיות. לאחר שביצענו התאמות הלכתיות באגף נשים ויולדות וכשחווינו את השפעת המהלך על שביעות הרצון של מטופלותינו, היה חשוב לנו להעתיק את המודל גם לבית החולים לילדים בשיבא תוך ביצוע ההתאמות שיעניקו הזדמנות נאותה ליהנות מהרמה המקצועית של בית החולים לילדים המצטיין שלנו גם למאושפזים הבאים מהקהילה הדתית והחרדית. בתקופה האחרונה, בעזרת הנהלת בית החולים לילדים, הרב צבי פורת שליט”א – רב ויועץ הלכתי במרכז הרפואי שיבא ואנשי אגף הלוגיסטיקה, התאמנו את השהות במחלקות לדרישות ההלכה תוך הקדשת משאבים והשקעה רבה כחלק מתפיסת שיבא כעיר הבריאות של ישראל. אנחנו מטפלים בבית החולים לילדים במקרים הרפואיים המורכבים ביותר עם הצוות הטוב ביותר ובסיוע הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, כשעמדתינו היא שיכולות הללו צריכות להיות זמינות לכולם ללא יוצא מן הכלל”, אמר.

בית החולים לילדים ע”ש ספרא בשיבא מאויש בסגל רופאים בכירים המובילים פעילות קלינית יומיומית ומטפלים בפועל במאושפזים. המחלקות מנוהלות על ידי מומחים בעלי שם בכל תחומי הרפואה: מחלקות ילדים – פנימיות, כירורגיה, קרדיולוגיה, המטו-אונקולוגיה, טיפול נמרץ, טיפול נמרץ לב (הנותן מענה לילדים הסובלים מומי לב מולדים או לילדים הנדרשים לניתוחי לב), שיקום, פסיכיאטריה ועוד. כשמלבד מחלקות הילדים ובהתאם לצורך- ישנה מעטפת מקצועית מלאה של המרכז הרפואי שיבא כולו המעמיד את הטכנולוגיות והצוותים הנדרשים בכל עת.

בחודשים האחרונים נערכו שינויים רבים בהכוונתו של הרה”ג ר’ צבי פורת שליט”א, רב ויועץ הלכתי במרכז הרפואי שיבא. בין השאר הותאמו המערכות לשמירת שבת: דלתות מכניות וכן דלתות חשמליות הנותרות פתוחות לפרקי זמן ממושכים כדי לאפשר מעבר מבלי להיכשל בחילול שבת, מקררים ומיני ברים למים חמים וקרים עם אישור לשבת מטעם ‘משמרת השבת’ או בד”ץ העדה החרדית, מזון טעים ומגוון בכשרות בד”צ העדה החרדית בתפריט הזהה למנות הכלליות, נטלות, נייר חתוך לשבת ועוד. המזון מחולק ע”י משגיחי הכשרות השוהים במקום גם בשבת. תפילות מתקיימות בבתי הכנסת הקבועים במתחם בית החולים.

הרב אליהו ברונר, איש החסד מ”עזר מציון” הפוקד לעיתים קרובות את בית החולים לילדים אמר: “אני מתרגש לראות איזה שינוי משמעותי חשות משפחות המאושפזים המתמודדות יום יום עם קשיים רבים, אם זה במחלקת אונקולוגיה ואם זה במחלקת לב ועוד. השהות לצד ילד חולה המאושפז לפרקי זמן לא קצרים בדרך כלל, הינה תקופה קשה ועמוסה רגשית ופיזית ההורים מתמודדים עם מצב מאתגר. הרצון של המרכז הרפואי שיבא להעניק מענה גם לצרכים ההלכתיים והכשרותיים ראוי לכל שבח, תוך הוקרה רבה ממשפחות המאושפזים”.

בנוסף, הרב צבי פורת שליט”א רב ויועץ הלכתי במרכז הרפואי שיבא מקיים מוקד מענה הלכתי נותן מענה הלכתי-רפואי משולב תוך התייעצות עם הרופאים, לשאלות מגוונות וסוגיות סבוכות עמן מתמודדים המאושפזים ובני המשפחות. לפתחו מתנקזות מגוון שאלות הדורשות מענה יומיומי: האם וכיצד מותר לערוך טיפולים בשבת לחולים בשלבים שונים של הטיפול? האם ישנה בעיה לעבור מחלקה בשבת? שאלות הנוגעות להארכת חיים ולמצבים של פיקוח נפש ועוד. “זוהי שליחות עצומה לאפשר לציבור שומרי התורה והמצוות שירות רפואי מקצועי מהמעלה הראשונה, תוך שמירה והקפדה על כללי ההלכה”, אומר הרב פורת. “בית החולים לילדים בשיבא הינו היחידי בארץ שמבצע התאמה רחבה שכזו, תוך הצבת צרכי המטופלים ובני משפחותיהם, בראש מעייניו”.

מידע בנושאי כשרות ושירותי הלכה בבית החולים לילדים ניתן לקבל במספר הטלפון: 0526669847

 

 

צרכנות
1