שבת

ודיברדבם הרב אשר ברדה
18:00
השיעור השבועי מרן רה"י הרב מאזוז שליט"א
20:00
היכל התרבות עמירם בן לולו
21:00
בצליל ואומר רפי אוחנה
23:00


“שבוע שלם שמים אותי בהמתנה”

עשרות תלונות על חוסר תיאום בין קופות החולים לבין פיקוד העורף מובילות למסקנה שאין יד מכוונת בכל מה שקשור בפינוי החולים למלוניות

ישר ולעניין כ"א תמוז התש"פ (13.7.2020)
14

כל המומחים אומרים שאם לא יוציאו את חולי הקורונה מהבתים, הרי שלא יעזרו ההגבלות והסגרים ומעגלי ההדבקה ימשכו וימשכו. עשרות תלונות על חוסר תיאום בין קופות החולים לבין פיקוד העורף מובילות למסקנה שאין יד מכוונת.

לדוגמא, משפחה מירושלים שבה יש שלשה ילדים קטנים וההורים החולים גרים בדירה של 60 מ”ר בלי מרפסת ובלי חצר, מתחננים לפינוי אך לא מקבלים מענה. מזה שבועיים הם נזרקים מגורם לגורם ובשורה התחתונה אין מענה ואתמול ילד נוסף מפתח תסמינים.

שמעון כהן (בדוי), אב המשפחה ב’ישר ולעניין’: “פיקוד העורף עונים מהר, אבל לא עונים את מה שאני צריך. קיבלנו אישור ביום חמישי מקופת החולים ועדיין מחכים”

אל”מ במחל ניר בר און, מפקד מרכז שליטה למלוניות בפיקוד העורף ב’ישר ולעניין’: “אנחנו במצב הכי מקל במצב של משפחות שבהן גם חולים וגם בריאים, אבל הקריטריונים נועדו שלא להכניס יותר מדי בריאים לסביבת חולים. פקע”ר מתחיל את הטיפול במאומתים מהרגע הזינה את הפרטים במערכת שלנו ואנחנו מפנים תוך 72-96 שעות. כל אזרח שמרגיש שיש עיכוב שיוודא מול הקופה שהפרטים מוזנים למערכת שלנו. בערים במיקוד אנחנו מפנים אנשים במהירות גבוהה יותר”.

מלוניות, קורונה (Nati Shohat/Flash90)
בארץ חרדים צרכנות קורונה
14