יום שישי

לילה מנצח יואלי דיקמן
00:00
חידודון - עמי מימון שידור חזור
02:00
הלילה החדש המוזיקה הכי טובה ברדיו
03:00
הלכה יומית הרב בנימין חותה
05:45
כולל בוקר רבנים
06:00
להתענג בתענוגים אשר ברדה
07:00
אשת חיל ניר & אורטל קפטן
08:00
יביע אומר הרב יגאל כהן
10:00
מסיני בא הרב יעקב סיני
11:00
הליכות עולם הרב אהרן בוטבול
12:00
שולחן השבת רונן בוסתן
14:00
אזמר בשבחין משה חבושה
משודר עכשיו לשידור חי
15:00
לכבוד שבת קודש מונה רוזנבלום
16:00
שבת שלום לכל בית ישראל
17:00


ראה”ע י-ם: “אין בעוצר הלילי שום היגיון”

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "העוצר הוא לא בדיחה אבל סגר לא פותר את הבעיה" • התנהלות תושבי מזרח ירושלים: "יוצאים אחר הצהריים לחתונות המוניות בשטחי הרשות הפלסטינית ואז חוזרים לירושלים ומדביקים כאן"

חכם בחמישי כ"א אלול התש"פ (10.9.2020)
27

אחרי הטלת הסגר הלילי ביישובים האדומים ולקראת אפשרות של סגר כללי בתקופת החגים, ראשי ערים ותושבים תוקפים את התנהלות הממשלה. בפועל אנחנו רואים שהסגר אינו נאכף, ובעיקר אינו יעיל.

ראש העיר ירושלים משה ליאון ב’חכם בחמישי’: “העוצר הוא לא בדיחה כי חייבים להוריד את התחלואה, אבל סגר לא פותר את הבעיה. יש התקהלויות, חתונות ואירועים גדולים ואת זה צריכים לבלום”.

על התנהלות תושבי מזרח ירושלים:
“בשכונות מזרח י-ם יוצאים לתפילות המוניות ולחתונות ברשות הפלסטינית ומדביקים את כולם. בכל יום שישי מתקיימות תפילות בהר הבית עם בין 15-25 אלף מתפללים וכבר שבועות רבים אני מתריע שהתפילות האלה גורמות להדבקות ושום דבר לא נעשה.
להבדיל, בכותל יש קפסולות עם הפרדה בין מנין למנין ומספר מקסימלי של אנשים, וזה מונע הדבקות. בשכונות מזרח ירושלים יוצאים אחר הצהריים לחתונות המוניות בשטחי הרשות הפלסטינית, נדבקים שם כי באזור הרשות היתה התפרצות גדולה מאד,
ואז חוזרים לירושלים ומדביקים כאן. זה מה שקרה”.

היערכות העירייה לקראת החגים:
אנחנו דואגים לכך שיהיו את הכלים לגרום לכך שיהיו מניינים מצומצמים. להפוך את בתי הספר מראש השנה עד שמחת התורה לבתי כנסת ושמשרד החינוך יאשר לנו להשתמש בבתי הספר ובכיתות עצמם למניינים”

פרופ' רוני גמזו וראש העיר ירושלים משה ליאון. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
חרדים קורונה
27