יום רביעי

הלילה הזה אבי בן ישראל
00:00
חידודון - עמי מימון שידור חזור
02:00
הלילה החדש המוזיקה הכי טובה ברדיו
03:00
הלכה יומית הרב בנימין חותה
05:45
כולל בוקר רבנים
06:00
פליילסט מוזיקה לחג מבית קול ברמה
07:00
שיחת חג הרב פנחס רז
08:00
הקפטנים ניר & עידו קפטן
09:00
הלוליה מעוז עבדי & שמעון פרץ
משודר עכשיו לשידור חי
11:00
והגדת לבנך הרב אשר ברדה
13:00
חידודון עמי מימוון
14:00
המבוקשים עמירם בן לולו
16:00
ישראל הצעיר ישראל כהן
17:00
הקבלת פני רבו רבה של ירושלים הראשל"צ הרב עמאר
19:00
שיחת חג הרב בניהו אבא שאול
20:00
והצלתי משה ארלנגר
21:00
תוכנית חג מיוחדת הרב חיים הורביץ
22:00


“מישהו מעלה על דעתו שאנשים יתפללו בצום בחוץ?”

ח״כ יעקב אשר, יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט בראיון ל'המהדורה המרכזית': "בורות וחוסר הבנה של החיים היהודים" • "חד משמעית ליצמן צודק שכיוונו את הסגר לחגים"

המהדורה המרכזית ד' תשרי התשפ"א (22.9.2020)
34

המלצותיו של פרויקטור הקורונה פרופ’ רוני גמזו לשרי הממשלה, שיתכנסו היום לישיבת קבינט גורלית, מתמקדות בסגירת בתי הכנסת, השווקים – כולל של ארבעת המינים – ואכיפה גוברת במקוואות.

ח״כ יעקב אשר, יו”ר ועדת חוקה חוק ומשפט בראיון ל’המהדורה המרכזית’: “מתווה של בתי הכנסת תוכנן בקפידה ובזהירות. הרבה פחות ממה שרצינו שיהיה בימים נוראים. מדובר כעת על יום כיפור, מישהו מעלה על דעתו שאנשים יעמדו בצום מחוץ למבנים? זה אותו משרד הבריאות שהגיעה למתווה הזה ובחן את הנתונים. החגים האילו הם פעם בשנה וזה הכי מסמל את היהדות וזה לא קשור רק לחרדים. בכיר מאוד במערכת הבריאות אמר לי היום שיצטרכו השנה לקנות את ארבעת המינים באמצעות משלוחים. זו בורות וחוסר הבנה של החיים היהודים”.

על טענתו של ליצמן שהסר כוון דווקא לחגים: “חד משמעית ליצמן צודק שכיוונו את הסגר לחגים. השיקול של מקבלי ההחלטות הוא כלכלי בלבד, היו צריכים לעשות את הסגר בחופש הגדול ולא להמתין לחגים”

ההשוואה בין ההפגנות לתפילות: “זה נכון שהשארנו את ההפגנות ואת התפילות. כמו שבבתי הכנסת יש הקפדה על שמירת הנחיות, כך בהפגנות צריך לשמור על הנחיות. יהודי דתי שמקפיד על כל ההנחיות ורואה שבהפגנות לא שומרים על ההנחיות, זה גורם לאנרכיה”

חוק הגיוס: “נכנסנו לממשלה כדי להוריד את נושא הגיוס מסדר היום וממתינים שחוק הגיוס יעבור. אם לא, לא תהיה ממשלה ולא נהיה חברים בממשלה”

על מינוי שר שיכון במקומו של השר ליצמן שהתפטר:
סוכם בישיבת סיעה של יהדות התורה שעניין תיק השיכון חייב להיפתר ושאליהו ברוכי ישוב לכהן כח״כ . אנחנו לא מדקדקים על היום שבו זה ייפתר אבל אחרי יום כיפור זה חייב להסתיים. גם באגו״י מבינים זאת

ח"כ יעקב אשר. צילום: Miriam Alster/Flash90
חרדים פוליטי מדיני קורונה
34