יום שישי

לילה מנצח יואלי דיקמן
00:00
חידודון - עמי מימון שידור חזור
02:00
הלילה החדש המוזיקה הכי טובה ברדיו
03:00
הלכה יומית הרב בנימין חותה
05:45
כולל בוקר רבנים
06:00
להתענג בתענוגים אשר ברדה
07:00
אשת חיל ניר & אורטל קפטן
08:00
יביע אומר הרב יגאל כהן
10:00
מסיני בא הרב יעקב סיני
11:00
הליכות עולם הרב אהרן בוטבול
12:00
שולחן השבת רונן בוסתן
14:00
אזמר בשבחין משה חבושה
15:00
לכבוד שבת קודש מונה רוזנבלום
16:00
שבת שלום לכל בית ישראל
17:00


חדר מיוחד להכנה פסיכולוגית של ילדים לפרוצדורות רפואיות

חדר ההכנה כולל את כל האמצעים הוויזואליים והטכנולוגיים שמסייעים להסביר לילדים על תהליכים רפואיים וניתוחים בהתאם לגילם, מהקטנטנים ועד לבני הנוער

תוכניות חד פעמיות ה' אדר התש"פ (1.3.2020)
0

להכנה פסיכולוגית לפני ניתוחים ופרוצדורות רפואיות חשיבות והשפעה רבה, במיוחד אצל ילדים.הם זקוקים לתיווך פסיכולוגי תואם גיל על מנת להיות מוכנים אינפורמטיבית ורגשית לטיפולים שהם עתידים לעבור. מחקרים רבים מלמדים כי ילדים שקיבלו הכנה פסיכולוגית נכונה במסגרת הליכים וטיפולים רפואיים חוו את התהליך בצורה טובה יותר ואף החלימו מהר יותר.

בבית החולים לילדים ע”ש ספרא במרכז הרפואי שיבא, המוביל את רפואת הילדים בישראל ואשר מתבצעים בו פרוצדורות רפואיות מהקלות ועד המורכבות ביותר בילדים בין גלאי 0-18 נחנך חדר הכנה פסיכולוגית ראשון מסוגו בעולם. החדר המיוחד נבנה לפי הנחיות מקצועיות של צוות מטפלים בכיר ומנוסה והוא מאובזר באמצעים חדשניים ומגוונים בהתאמה לצרכים השונים. לדוגמה, ילד שעתיד לעבור ניתוח מסויים ומגיע לקבל הנחיה בחדר, יכול לצפות בתוכנה תלת מימדית שמדמה את המחלקות, ההליכה לחדר הניתוח, את חדר הניתוח בעצמו, את הרופאים המנתחים, את הצוות הנוסף שהוא יפגוש בזמן אמת ועוד. אין ספק כי לתהליך מקדים שכזה השפעה מהותית על תהליך הניתוח וההחלמה ממנו.

“להכנת הילדים לקראת הניתוח או הטיפול אותו הם צפויים לעבור חשיבות גבוהה. ” מסביר ד”ר דניאל שנהר – מנהל המחלקה לכירורגית ילדים במרכז הרפואי שיבא: “מהניסיון הרב שצברנו כאן בשיבא במשך השנים, הילדים שלא מקבלים הכנה מקצועית, ”קולטים” מידע חלקי מתוך הסברי הצוות הרפואי או מדיבורי ההורים ומשלימים את החסר מתוך החרדות שבעולמם הפנימי. בנוסף, הורים רבים שנמנעים מלספר לילדים על הטיפולים הצפויים כאשר מדובר בטיפול כואב או פולשני, יוצרים מציאות בה הילד מתעורר מהטיפול וחש כאב בלי להבין למה ואיך זה קרה ואז זה בכלל עלול להתפרש אצלו כתוקפנות ואף לחבל בשיתוף הפעולה שלו ובתהליך ההחלמה.

מתוך ההבנה הזו ובעזרת קרן ‘סאסא סטון’ המפעילה תכנית ייחודית לילדים בבתי חולים בארץ, פתחנו בשיבא את חדר הכנה מיוחד אשר נכנס כנוהל מובנה במערכת של הכנת הילדים לניתוחים ופרוצדרות רפואיות שונות. כמו שלקראת ניתוח מתבצעת פגישה בין הילד למנתח, למרדים וכו’, כך גם מקבל הילד לקראת הניתוח הכנה פסיכולוגית בחדר המיוחד”.

חדר ההכנה כולל את כל האמצעים הוויזואליים והטכנולוגיים שמסייעים להסביר לילדים על תהליכים רפואיים וניתוחים בהתאם לגילם, מהקטנטנים ועד לבני הנוער. לכל קבוצת גיל יש אמצעי המחשה אחרים: בובות, סרטוני הדמיה של התהליכים הרפואיים, מצלמה תלתמימדית ועוד, כאשר הכל נעשה בהנחיה של צוות מיוחד שהוכשר לכך. כמובן שילד שזקוק לכך יכול לקבל הכנה בחדר המיוחד עד לניתוח גם מספר פעמים, ככל שיידרש”.

צרכנות
0