שבת

ודיברדבם הרב אשר ברדה
18:00
השיעור השבועי מרן רה"י הרב מאזוז שליט"א
20:00
היכל התרבות עמירם בן לולו
21:00
בצליל ואומר רפי אוחנה
23:00


זעקת הנוער באלעד: “תנו לנו בית”

הרב ירון לביא, מפעיל באלעד מזה 15 שנה מועדונית שבה הוא מטפל בנוער נושר שנמצא רגע לפני הרחוב ואפילו מעבר לכך. לטענתו עיריית אלעד אינה רואה בעין יפה את הפעילות שלו שכן היא אינה פעילות ממסדית

ישר ולעניין ה' תשרי התשפ"א (23.9.2020)
34

הרב ירון לביא, מפעיל באלעד מזה 15 שנה מועדונית שבה הוא מטפל בנוער נושר שנמצא רגע לפני הרחוב ואפילו מעבר לכך. לטענתו עיריית אלעד אינה רואה בעין יפה את הפעילות שלו שכן היא אינה פעילות ממסדית, ונתנו את השטח כהקצאה לבית כנסת אחר. לאחר ששני בניו נהרגו בתאונה, הוא החליט להרחיב את השטח של המדרשיה ולטענתו בית הכנסת הסמוך אליו שקיבל הקצאה מהעירייה הוציא נגדו צו פינוי. למרות שהיה הסכום חתום ביניהם לבין גבאי בית הכנסת הסמוך בתיווכו של רב העיר הרב גרוסמן. כעת המדרשיה עומדת בפני פינוי והעיריה אינה מעמידה לרשות הרב מקום חילופי , משמעות הדבר שעשרות בני נוער במצב סיכון נמצאים ברחוב.

תגובת עיריית אלעד: מדובר בתיק משפטי בינו ובין גבאי בית כנסת סמוך לבית הכנסת *שכבר קיים לרב ירון*. השטח הנוסף נמצא כאמור בדיון משפטי וכרגע פסיקת בית המשפט היא שהוא לא יכול להיות שם. לעירייה יש מחלקת נוער איכותית מאוד, שזוכה פעם אחר פעם בהוקרה והערכת הגורמים המוסמכים. והיא שומרת על קשר עם כל הנערים המתמודדים אצלנו בעיר ואין דבר כזה “סוג בחורים שאי אפשר להתמודד מולם”. בגלל המצוקה, העירייה הציעה לרב ירון מספר אפשרויות לשיתופי פעולה, אך הם נדחו על ידם מסיבות שלהם. אנחנו נמשיך ונעזור לנערים בעיר, כפי שנעשה עד עכשיו.

הרב ירון לביא ב’ישר ולעניין’

הרב ירון לביא (באדיבות המצולם)
חרדים
34