יום שישי

לילה מנצח יואלי דיקמן
00:00
חידודון - עמי מימון שידור חזור
02:00
הלילה החדש המוזיקה הכי טובה ברדיו
03:00
הלכה יומית הרב בנימין חותה
05:45
כולל בוקר רבנים
06:00
להתענג בתענוגים אשר ברדה
07:00
אשת חיל ניר & אורטל קפטן
משודר עכשיו לשידור חי
08:00
יביע אומר הרב יגאל כהן
10:00
מסיני בא הרב יעקב סיני
11:00
הליכות עולם הרב אהרן בוטבול
12:00
שולחן השבת רונן בוסתן
14:00
אזמר בשבחין משה חבושה
15:00
לכבוד שבת קודש מונה רוזנבלום
16:00
שבת שלום לכל בית ישראל
17:00


הזמר אברהם פריד בראיון: “נפגענו קשה אבל צריך לקום ולשמוח”

האם אברהם פריד מתכנן עלייה לארץ? • מה דעתו על הפגנות תעשיית המוזיקה? • איך הייתה ההרגשה שלו כשנכנס בפעם הראשונה לבית הכנסת? • גדול הזמר החסידי אברהם פריד בראיון חשוף • האזינו

חידודון י"ט סיון התש"פ (11.6.2020)
38

נגיף הקורונה שהשתולל בעולם, גרר לצערנו הרבה נפטרים וחולים, ורוב היהודים שנפטרו הם מארה”ב. בחידודון, העלו לשידור את גדול הזמר החסידי של כל הזמנים, ר’ אברהם פריד, ושוחחו איתו על המצב בארה”ב

האם פריד יעלה לארץ? ומה דעתו על הפגנות תעשיית המוסיקה? ואיך היתה ההרגשה שלו כשנכנס בפעם הראשונה לבית הכנסת לכנשפתח?

“רק בימים האחרונים התחלנו לנשום קצת אוויר”, אומר פריד בפתח הראיון, “היינו בסגר מוחלט ולא יצאנו מהבית. ב”ה בימים האחרונים בתי הכנסת נפתחים למניינים מצומצמים, הכי כאב לי שבניין 770, של הרבי מליובאוויטש היה סגור. אבל הנחמה שאני מנסה לקחת מכאן, זה שבעקבות כך שהכל היה סגור, כל השערים יפתחו עכשיו”.

פריד, התייחס גם לנושא הפגנות האפרו-אמריקנים בארה”ב, “ב”ה שאצלינו בקראון הייטס לא הרגשנו כלום, לצערינו גם זו מכה שפגעה הרבה”.

“בימים אלו אני עובד על חומרים חדשים, לא מזמן יצא האלבום החדש, שנקרא ‘רילקס’, את העבודה על האלבום הזה אני לא אשכח, כיון שהגעתי לאולפן עם מסיכה וזה היה חידוש, השירים פה הם להיטי עבר שלי בחסות יוחי בריקמן, אבל בקרוב יצא אלבום חדש של שירים חדשים”.

“את כל ההפגנות ששמעתי שעושים תעשיית המוזיקה, אצלינו אין את זה, ההפגנה צריכה להיות התכנסות לתפילות וזעקות כלפי ריבונו של עולם שישלח את הפרנסה, זה לא בידיים של בני אדם”. אומר פריד.

במהלך הראיון, העלה עמי מימון את נושא הנפטרים מהקורונה, ופה פריד נשבר בראיון מעצב ועל סף דמעות הוא ציין את כאבו לחזור לבית הכנסת, “אצלינו בקהילה נפגענו הכי קשה, היה לי מאוד קשה וכואב לחזור לבית הכנסת. רב בית הכנסת, היה בריא והיה אמנם מעל 80, אבל צעיר ברוחו, כשהיה עובר לפני התיבה, היה לו קול צעיר כבן 50, אני כל כך אוהב אותו ומתגעגע אליו, ומאוד קשה לי לחזור לבית כנסת ולראות את כסאו ריק ומיותם”.

“התחלנו לדבר ולחשוב על כך שנעלה לארץ בעקבות הקורונה, קשה לי לדבר על הכאב והחושך, בא נדבר על האור והשמחה, לצערי, בינתיים קשה להגיע לארץ, יש הופעה גדולה כבכל שנה בליל ט”ו באב בבריכת הסולטן, נקווה שתתקיים בעז”ה”.

“ליל הסדר האחרון, חגגנו בבית. לפעמים מחפשים דברים בחוץ, נכון שהיה מוזר לעשות את ליל הסדר בבית, אחרי הרבה שנים, אבל ‘אשרי יושבי ביתך’ והיינו לבד, קשה אמנם בלי חמי וחמתי שכל שנה אנחנו עושים איתם, השנה הם היו בבידוד בבית, אבל הרגשנו את השמחה בבית בחג”.

לקראת סוף הראיון, הציע מימון לפריד להוציא שיר הודיה לקב”ה על כך שהקורונה יחסית מאחורינו, “משימה טובה הטלת עלי, ובעז”ה נעשה אותה”.

בסיום הראיון, העלה פריד רעיון לפרשת השבוע ע”פ שיחתו של הרבי מליובאוויטש, “במילה שלח, חסר את האות י’ כדי שיהיה שליח, משה רבנו שלח את המרגלים אך הם הוציאו את ה-י’ שהיא האות הכי קטנה בגודלה, והיא מסמלת על הענווה. אז אנחנו צריכים להכניס את ה-י’ והענווה וככה חזקה שהשליח יעשה שליחותו ולכן גם ליהושע נוספה האות י'”.

האזינו לראיון המלא של גדול הזמר אברהם פריד לשר השמחה עמי מימון בתכנית חידודון:

בעולם חרדים קורונה
38