יום שישי

לילה מנצח יואלי דיקמן
00:00
חידודון - עמי מימון שידור חזור
02:00
הלילה החדש המוזיקה הכי טובה ברדיו
03:00
הלכה יומית הרב בנימין חותה
05:45
כולל בוקר רבנים
06:00
להתענג בתענוגים אשר ברדה
07:00
אשת חיל ניר & אורטל קפטן
08:00
יביע אומר הרב יגאל כהן
10:00
מסיני בא הרב יעקב סיני
11:00
הליכות עולם הרב אהרן בוטבול
משודר עכשיו לשידור חי
12:00
שולחן השבת רונן בוסתן
14:00
אזמר בשבחין משה חבושה
15:00
לכבוד שבת קודש מונה רוזנבלום
16:00
שבת שלום לכל בית ישראל
17:00


ביטול הדלקת המשואה של שליחת חב”ד | דיון מרתק

היכן ממוקמת חסידות חב"ד ביחס למדינת ישראל ולציונות? • האזינו לדיון מרתק ב'על הקצה' עם יאיר אטינגר, פרשן חרדים 'כאן' והפרשן הפוליטי מתי טוכפלד, בכובעו כחסיד חב"ד.

על הקצה כ"ט ניסן התש"פ (23.4.2020)
29

חני ליפשיץ, שליחת חב”ד בנפאל שנבחרה להדליק משואה ביום העצמאות, הודיעה היום למשרד התרבות כי החליטה לבטל את השתתפותה – זאת בעקבות הוראת בית דין רבני חב”ד, שטענו כי השתתפותה לא אושרה על ידי הארגון. צריך להתגאות בהחלטתה של ליפשיץ וזאת מכיוון שבחרה לשמוע לדעת רבניה – בית הדין של חב”ד, אולם המקרה פותח צוהר לעולמה של חסידות חב”ד – מצד אחד מעורבת הייטב ומצד שני מתבדלת. האזינו לדיון מרתק ב’על הקצה’ בהגשת ישראל כהן ויעקב גרודקה שמארחים את יאיר אטינגר, פרשן חרדים ‘כאן’ והפרשן הפוליטי מתי טוכפלד, בכובעו כחסיד חב”ד.

יאיר אטינגר, פרשן חרדים ‘כאן’ ב’על הקצה’: “הסיפור הזה הפתיע הרבה מאוד ישראלים ויהודים שמכירים את חב”ד בתור גוף שמקרב ומכיל כל יהודי ומקבל אותו כמו שהוא. אין תנאי סף וכולנו מכירים את חב”ד ככאלה והדבר הזה הוא נכון ופתאום רואים שרבני חב”ד שמים גבול. פה עברנו את הגבול. ששליחה רשמית של חב”ד תעמוד בטקס רשמי של מדינת ישראל – עד כאן והרבה אנשים הופתעו. כשמירי רגב הציעה לחני ליפשיץ להדליק משואה, הדבר הזה עורר גל חיובי. החברה הישראלית מצפה להשתלבות ואוהבת לראות יהודים וישראלים מכל מיני סוגים בטקס הזה ואז פתאום בא מישהו ועושה סטופ”.

הפרשן הפוליטי מתי טוכפלד בכובעו כחסיד חב”ד ב’על הקצה’: “הציבור בוודאי מכיר את חב”ד והרבה נעלבו ולא כי הם שונאים את חב”ד, אלא בדיוק להיפך. הם ראו שחב”ד מקבלת אותם כמות שהם ואז פתאום היא לא מוכנה לקבל. יש משנה ברורה וסדורה בחב”ד בנושא הציונות”.

בארץ בעולם
29