יום חמישי

סגולת אמת הרב חיים פוקס
00:00
חידודון - עמי מימון שידור חזור
02:00
הלילה החדש המוזיקה הכי טובה ברדיו
03:00
הלכה יומית הרב בנימין חותה
05:45
כולל בוקר רבנים
06:00
לצלילי הבוקר ניר קפטן
07:00
שמונה אפס אפס יקי אדמקר & ישראל כהן
08:00
לחיים לחיים הרב חיים הורביץ
09:00
בואי בשלום שיפי חריטן & טל סבג
10:00
אמאל'ה מיכל לויטין
11:00
רגעים של אושר הרבנית חדווה לוי
12:00
אחת בצהריים נתן משי & אבי גדלוביץ
13:00
חידודון עמי מימוון
14:00
בצליל ואומר רפי אוחנה
16:00
מגיד דבריו ליעקב הרב עדס
17:00
שיר ידידות משה לוק
18:00
מהדורת סוף השבוע יעקב גרודקה
19:00
על הקצה יעקב גרודקה & ישראל כהן
20:00
דרך השם הרב שלמה משה עמר
21:00
מבט לשבת הרב בנימין חותה
משודר עכשיו לשידור חי
22:00


בדרך לבחירות? יו”ר ש”ס השר אריה דרעי בריאיון

השר דרעי בריאיון; "אם ביום רביעי הם מצביעים על הקדמת הבחירות - נגמרת השותפות בנינו. ואם הם יצביעו בעד 'חוק האדם וחירותו' - מבחינתי נגמרת השותפות הקואליציונית"

המהדורה המרכזית י"ד כסלו התשפ"א (30.11.2020)
44

שר הפנים, הפריפריה והגליל, יו”ר ש”ס אריה דרעי בריאיון ל’המהדורה המרכזית’: “לא הייתי ממהר להכריז על בחירות, עד יום רביעי יש עוד זמן. היינו שם לפני כמה חודשים אני מאמין לרה״מ שהוא לא מעוניין בבחירות. גם אם החוק יעבור ביום רביעי בטרומית, יש עוד כמה ימים עד קריאה שניה ושלישית”.

על חוק הגיוס: “האמנתי שנושא הגיוס הוא ערכי ולא משתמשים בו לנושאים פוליטיים, אחרי שראיתי מה עושים עם חוק הגיוס – החלטתי לא לנסות לגשר ולפשר בין הצדדים”.

קיום הרוטציה: “אני חושב שאילולא ההתנהלות של ׳כחול לבן׳ נגד ׳הליכוד׳, נתניהו היה עומד בהסכם הרוטציה כי הוא התחייב וחתם. הוא התלבט הרבה מאוד עד שחתם”.

החוקים הבעיתיים של כחול לבן: “החוקים ש׳כחול לבן׳ מקדמים לא ימשיכו הלאה מלבד קריאה טרומית. שמרתי עד עכשיו לא לשבור את המשמעת הקואליציונית, אם יצביעו בעד החוק לפיזור הכנסת ברביעי הקרוב אפי׳ בקריאה טרומית – נגמרה השותפות הקואליציונית”.

גלסנר לשר דרעי: “הבאת בתקופת הקורונה 700 מיליון שח סיוע למשפחות ותקציב לבתי כנסת ועוד סיוע לרשויות המקומיות. אם יהיו בחירות נצטרך להיכנס לכוננות ספיגה?”
השר דרעי: “ברור שיהיה יותר קשה בתקופת הבחירות לגבי תקציבים שלא בבסיס התקציב”.

על הישארות ימינה באופוזיציה: “צריך לומר אחת ולתמיד – אף אחד לא השאיר את ימינה באופוזיציה. הציעו להם הצעות מרחיקות לכת אבל הם דרשו 3 תיקים ל-5 מנדטים. מה אפשר לתת כשיש ממשלה כזאת רחבה? ב-2013 אמרו ממשלה בלי חרדים, עכשיו לא אמרו ממשלה בלי ׳ימינה׳”.

חוק הגיור: ״קיימתי דיונים עם היועמ״ש ורה״מ ואני מתכוון להשיב מטעם המדינה לבג״ץ שמדינת ישראל מעוניינת לקדם את חוק הגיור הממלכתי אבל כעת לא מסוגלים לקדם את החוק בנסיבות הללו ועל דעת רה״מ מבקשים דחיה מבג״ץ, לא מעלה על דעתי שבג״ץ לא יסכים”.

פשרות עם כחול לבן והליכוד: “אם יגיעו להסכמות ולפשרה עם ׳כחול לבן׳,הפשרה תצטרך לכלול גם את חוק הגיוס והגיור. לא אחזור שוב על הטעות שלי מלפני 4 חודשים”.

אריה דרעי
חרדים פוליטי מדיני
44